Var går gränsen för diskriminering, vad gäller namn?

Coca-Cola har en sommar-kampanj, där dom byter ut namnet Coca-cola och istället skriver ut de vanligaste tjej/kill-namnen i Sverige på flaskorna. Detta skapar så klart en ENORM protest från islamska föreningen i Sverige, då namnet Mohammed INTE är med. Hela artikeln finns att läsa här.
 
Jaha... Men jag då? Jag känner mig jäkligt diskriminerad nu!!! Men Fatima och Ali får vara med?!?!
"Det finns 18344 kvinnor som har förnamnet Pernilla. Av dessa har 13178 namnet Pernilla som tilltalsnamn".
"Det finns 3633 kvinnor som har förnamnet Fatima. Av dessa har 2863 namnet Fatima som tilltalsnamn".
"Det finns 4259 kvinnor som har förnamnet Ali. Av dessa har 24 namnet Ali som tilltalsnamn. Det finns 17054 män som har förnamnet Ali. Av dessa har 9520 namnet Ali som tilltalsnamn". (källa SCB)
 
Pernilla är vanligare än BÅDE Fatima och Ali, men Pernilla får inte vara med på en flaska...
 
Blir bara så förbannat less på att det är diskriminering hit, och diskriminering dit. Då borde jag få känna mig diskriminerad också!!! Varför får Fatima och Ali vara med, när det finns namn som är VANLIGARE än dessa, till exempel Pernilla??? Ska det vara så, då borde det vara ALLA namn eller INGA namn! Men det är bara min åsikt!
 
Var går gränsen för att få känna sig diskriminerad???


Kommentarer
Linda

Enkelt. det är den 100 vanligaste namnen på personer mellan 12-29 år.

2013-05-04 @ 15:11:54
URL: http://kreativafroken.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

shoppingstopp.blogg.se

Slut med shopping. 365 dagar. Inga kläder, smycken, väskor, skor eller accessoarer får köpas. Välkommen till min nya värld med shopping-stopp!!!

RSS 2.0